NILAstore má za sebou více než půlrok od otevření! Jaké to bylo, co nás pobavilo, co rozplakalo a co jsme se v rámci této zkušebky naučili? Zde je naše TOP desítka lekcí z Korunní ulice. 

photo_1_4_.jpg

1) První věc, která Vás ani ve snu nenapadne, je to, jakým způsobem můžete přijít hned zkraje o štafle. Pokud si otevřete obchod v okolí Korunní, dříve či později se objeví seriózní pán s věrohodně znějící historkou, že mu Váš kolega slíbil půjčit štafle. Má totiž vedle hotel a potřebuje vyměnit žárovku. Štafle máte, kolegu také, a tak ve Vás tato prosba nevzbudí zvláštního podezření. Přinesete tedy štafle ze skladu a s pocitem dobrého skutku je předáte milému sousedovi. Pomalu Vám to celé docvakne k večeru, když kromě štaflí chybí i náhrdelník. Kdeže je vlastně ten hotel?

Na prvních fotografiích: 24 hodin do otevření a o těch 24 hodin později, beze spánku. 

photo_2_6_.jpg
photo_3_5_.jpg

2) Staré dobré pravidlo, že kolaudovat se má, až bezpečně zaschne poslední nátěr, platí i pro opening párty. My ji měli měsíc po otevření a povedla se - hlavně díky Vám - na sto deset procent. Snad lepší než svatba. Snědlo se 150 palačinek, vypilo skoro 50 lahví, proběhlo nespočet zajímavých konverzací, započaly i nové vztahy. Nechyběly osobnosti, stuha, ani partička bulvárem zocelených fotografů. Tento den D je potřeba si užít, opakovat se už nebude. Zítřkem začíná boj o přežití

feu_7866.jpg
strihani_pasky.jpg

3) První měsíc Vám denně budou různí lidé chodit vysvětlovat, proč brzy zavřete a zdrbnou všechno, co prodáváte. Ty už pak znovu neuvidíte, netřeba plakat, není to Vaše cílovka. Jiní nakoupí za celou armádu, pochválí Vás a Vy se budete držet, abyste začali skákat radostí až poté, co zaklapnou dveře. To jednoznačně Vaše cílovka je. Mnoho lidí z Vašich společenských kruhů, známých i bývalých kolegů, na které se těšíte, nikdy nepřijde, přestože cílovka jsou. Budou Vám na potkání tvrdit, že o Vás všechno vědí z Vašeho newsletteru, Facebooku a z toho, co o Vás někdo jiný (kdo se taky nestavil) řekl, a to, co děláte, je prostě úchvatné. Vyškrtněte je z newsletteru. Výjimky však stojí za to! Přijdou třeba s velkým pugétem a slovy “...no nevěděl jsem, co jiného by se k této příležitosti hodilo”, čímž Vás pošlou do kolen. Je tedy potřeba se připravit na cokoli, respektive kohokoli, kdo cílovkou může být. Kamarádi Vás v tom samozřejmě nenechají. A pokud máte pochybnost, jestli přijde Vaše máma, které se Vaše podnikání moc nelíbí, tak buďte v klidu, přijde. 

4) Citlivé téma. Jeden den máte tržbu nula nula nic, druhý den jedna jedna všechno. Není v tom žádná vysledovatelná logika, výplaty, počasí, nic. Pokud se Vám na houpačče dělá špatně, sledujte tržby na týdenní bázi. 

5) Brzy zjistíte, kdo je Váš zákazník a co vlastně bude u Vás nakupovat. Že ho Vaše vyšívané polštáře opravdu nedojmou, ale koupí si klidně hned dvoje šaty a ještě Vám neváhá povědět, co by si býval koupil, kdybyste to bývali měli. Tak pak se tomu přizpůsobíte, nebo ne, nebo tak trochu. Zapisujete, analyzujete, ptáte se, nakupujete, první týdny ubíhají jak z rychlíku. Učíte se zásadní trpělivosti při komunikaci, doma skoro nemluvíte. No a pak když máte pocit, že jste obstáli ze základů, následuje první pokus o vloupání do obchodu. Naštěstí neúspěšný. 

photo_4_2_.jpg

6) Vánoce pak všechno změní, protože to lidi nakupují vše a u Vás rádi. Na tuto radostnou sezónu je potřeba se náležitě psychicky připravit a užít si ji. A až budete odpoledne na Štedrý den zavírat, nenechte se semlít melancholií, zda se dočkáte těch příštích. Hlavně vemte tržbu domů, následuje totiž druhý pokus o vloupání a celou rodinu bude potřeba převelet z Moravy na Vánoce do Prahy, protože Vy už se od obchodu nehnete, co kdyby ho někdo odnesl celý. 

7) Provozní záležitosti. Docela hodně důležité jsou výlohy. Když je pravidelně měníte, chodí víc lidí. Existují něco jako aranžéři, nám pomáhá šikovná kamarádka stylistka. Když se nám to hodně podaří, vedlejší obchod udělá svou výlohu těsně sousedící s naším vchodem natruc tak ošklivou, že máme chuť na zeď udělat čáru. Aktuálně mají téma svatebních šatů v šedavé špinavosti z polyesteru s pavučinkou, je to totiž květinářství, víte?

8) Hodně lidí chodí díky Facebooku, ale nejvíc proto, že jdou okolo a jsou zvědaví. Úplně nejvíc, když necháte otevřené dveře. Takže termoprádlo. Líbí se květiny na fasádě, v dosavadní bilanci máme ukradeno 1x cesmína, 2x třešeň. Nějakým dětem prý ale ukradli ze školky i ozdobený Vánoční stromek, no tak není to relativní?

photo_3_4_.jpg

9) Jakmile si myslíte, že Váš obchod začal trochu vydělávat, přijde vyúčtování plynu, vše utichne, zasněží, poprší a lidi přestanou chodit. Je totiž únor. Tak se snažíte zaujmout spoustou novinek, až obchod vypadá jak bazar a lidi Vám ve dveřích couvají, jak nechápou, kde jsou. My letos bojovali ostentativně jarními výlohami, až jsme pár lidí zmátli. Jiní se doteď dožadují těch letních šatů, co jsme ve výloze tehdy měli, ale smůla, už nejsou. V NILAstore je potřeba jednat, dokud máme. 

10) V obchodě se musí uklízet, neboli šůrovat, stále a pořád, vpředu, vzadu, plac i sklad. To asi není nic divného, krutá realita. Uklidíte obchod, přijede zboží, vybalíte, uklidíte nanovo. Je to jako druhá domácnost, tedy pokud tu první, při těch dvanáctkách, co strávíte v obchodě, nepřestanete za svou domácnost považovat. Když týdně celý obchod přeskládáte vzhůru nohama, tržby jdou nahoru. Lenost se trestá slovy "A Vy dnes nemáte nic nového?". S prací, jakou z hezké kanceláře neznáte, je prostě potřeba počítat. Mít lednici a v ní Proseco. 

No a nakonec, přátelé, asi ta hlavní lekce. Celé to má strašný vliv na Vaši rodinu. Pes Vám hubne, dítě žije z řízků od tchýně a manžel Vás nevidí jinak než za kompem a ještě ho nutíte dělat tabulky a hlídat, abyste se nedostali do mínusu. Ale když svůj obchod milujete, dělá Vás to šťastným a rodina Vás nevyrazí, jde to. Není špatné tuto skutečnost stvrdit kvalitně zavádějícím PR. My jsme jej pojali formou malého videa. Tak se hezky bavte a hlavně, lidi, dál choďte. Jsme zde pro Vás denně 10 -19:30, o sobotách do šesti. #nilastore #korunní91 #jedemdál

interier_2.jpg
interier_3.jpg

Komentáře