Pohodlné přírodní materiály módních značek v NILA jsou etickou výzvou letošnímu létu
13. 3. 2019
Pro sezonu SS19 NILA představuje jak sortiment již oblíbených módních značek, tak i naprosté novinky. Vůbec poprvé uvádí švédský unisexový label Nudie Jeans a dětské oblečení portugalské rodinné firmy Play Up. Důležitým společným rysem všech značek je ctění principů udržitelné oděvní produkce, od výroby oděvů a volby materiálů po nadčasové uvažování o designu a funkčnosti produktů. Přírodní odstíny organických materiálů pro tuto sezonu zpestřuje zejména sytý tón trávově zelené, přičemž střihům vládne uvolněnost a oversize pojetí.
Aktuální zprávy o novinkách, včetně galerií hi-res fotografií k okamžitému stažení naleznete v galeriích níže.
V případě jakýchkoliv dotazů prosíme neváhejte využít kontakt na naše PR zastoupení:
Michaela Nováková, +420 736 168 373, michaela@artspeakpr.com
Olga Bureš Vrbíková, + 420 734 704 246, olga@artspeakpr.com
ARMEDANGELS
Jeden z nejrozšířenějších, původem německých zástupců udržitelných módních značek na celosvětovém trhu si pro sezonu SS19 zvolil barvy jarní přírody, sytě zelenou, žlutou či modrou. Stylová uvolněnost a na první pohled komfortní střihové zpracování vybízí k blížícím se letním dobrodružstvím. U většiny produktů ARMEDANGELS lze najít veganskou certifikaci PETA a organické materiály s označením eko standardu GOTS.
Beaumont Organic
Pro oděvy této anglické značky jsou vybírány kvalitní luxusní materiály, zejména 100% organická bavlna (schválená GOTS) a len, které v kombinaci s oversize střihy v letní sezoně zaručí maximální pohodlí a svobodu pohybu. K cestování a inspiraci cizími kulturami vybízí i samotná zakladatelka značky Hannah Beaumont, jež v jejích začátcích stála za veškerou produkcí, od samotných návrhů přes marketing po konečný prodej. Oděvy nyní vznikají v Portugalsku s důrazem na respekt k životnímu prostředí a etiku výrobního procesu.
Kowtow
Novozélandští Kowtow patří mezi nejznámější zástupce udržitelných a fairtrade značek. Minimalistický a nenucený styl oděvů se projevuje ve velkorysých střizích. Barevná tonalita pro kolekci SS19 se skládá z černé, námořnického proužku a kontrastní šafránově žluté.
Značka, která je již dvanáctým rokem na trhu, dbá na kontrolu podmínek kompletní produkce svých oděvů, při níž spolupracuje s výrobci certifikovanými společností Fairtrade Labeling Organizations (FLO) v Indii.
Lanius
Styl německé oděvní značky Lanius se vyznačuje ženskostí a střihovou umírněností, kterou pro aktuální sezonu zjemňují pastelové barvy. Kvalitní přírodní materiály (s certifikací GOTS) a férové podmínky pro všechny zaměstnance i neustálé inovace ve výrobě jsou pro značku samozřejmostí. V portfoliu jejích materiálů nejde opomenout 100% konopí, jež je známo svou antimikrobiální a samočisticí povahou. Oděvům vhodným pro vegany nechybí známka PETA.
Maska
Švédskou rodinnou firmu Maska charakterizuje severský styl založený na kombinaci přírodních materiálů ve vynikající kvalitě (vlna, kašmír, bio bavlna, len atd.) a elegantního, nadčasového designu. Proslula zejména svetry, které pro tuto sezonu představuje v pastelových barvách a lehčích úpletech z bavlny a lnu, jež doplňuje abstraktní vzor francouzské viskózy.
Svou koncepci udržitelnosti staví nejen na volbě vláken, ale i celkovém životním cyklu oděvu, péči o něj a vyhýbání se krátkodobým trendům. Volí tak trvanlivé materiály, které stárnou milostivě.
Nygårdsanna
Inspirace přírodou se u švédské značky Nygårdsanna odráží nejen do její kampaně ke kolekci SS19, ale také do barevné palety, výběru materiálů a struktur textilií. Značka propojuje prvky folkloru a autentický design s odkazem na tradici ručního řemesla v rodině její zakladatelky Nygårds Anny Bengtsson, která v roce 1994 představila první kolekci na základě své diplomové práce.
Při výrobě značka používá výhradně kvalitní organické materiály (len, bavlna, vlna) v tlumených tónech, které se skvěle kombinují. Důležitým stanoviskem je přitom transparentní původ a udržitelnost, veškerá její produkce tak probíhá na území Evropy.
People Tree
Značka People Tree. Už více než čtvrt století spolupracuje s farmáři a dělníky v zemích třetího světa s důrazem na férové podmínky a ekologickou výrobu včetně volby materiálů. Hrdě se hlásí k fair trade certifikaci WFTO a FLO.
V aktuální kolekci, kterou v NILA najdete, vynikají materiály, pro jejichž dekor byly využity náměty ze sbírek londýnského V&A Museum a ručně tkané materiály z organické bavlny (certifikované GOTS) z Bangladéše, kde je toto tradiční řemeslo předávané z generace na generaci.
The Nude Label
Spodní prádlo etické značky The Nude Label vzniká v rodinné továrně ve španělské Valencii. Jednoduchý design klade důraz na pohodlí, funkčnost a přirozenou krásu ženského těla. Ustálenou střihovou linii značka nyní představuje v sezonní paletě barev. Dominujícím materiálem je zde organická bavlna s certifikací GOTS, spolu s komponenty oděvy zároveň vyhovují kritériím Standard 100 by OEKO-TEX®.
Two Danes
Pohodlí až na prvním místě. Poznávacím znakem všech kolekcí rodinné dánské značky Two Danes jsou velkorysé a uvolněné oversize střihy, které lichotí rozmanitým tvarům ženské postavy. Z materiálů vystupují do popředí bavlna, konopí, len i vlna. Zemité tóny jejich letní barevné palety zpestřují barevné gradienty a kostka či monochromní sytý odstín lila.
Nudie Jeans
Úplným nováčkem v sortimentu NILA je švédská značka Nudie Jeans, která kromě kalhot a bund ze suchého denimu ze 100% organické bavlny nabízí také unisexové doplňky a basic oděvy. Záměrem výroby je, aby produkty co nejdéle vydržely, proto značka odstartovala program na sběr a obnovu jejich dříve zakoupených džínů, na nichž zanechal stopy čas a denní nošení. Organické materiály v jejich kolekcích mají certifikaci OCS (Organic Content Standard) nebo GOTS. Denimové textilie pochází převážně z Tuniska a Itálie.
Angulus
Boty, které skvěle vypadají a je radost v nich chodit celý den. Dánská tradiční obuvnická firma Angulus svou výrobu už od 30. let stavěla na spolupráci s fyzioterapeuty a lékaři, boty tak respektují tvar nohou a volný pohyb prstů. Zároveň dbá na nadčasový a slušivý design, prvotřídní kvalitu kůže a současně ekologickou ohleduplnost produkce.
Dlouhá historie značky pokračuje úspěšně i dnes, od návrhu bot v Dánsku po výrobu v malé továrně v Portugalsku. Pro nadcházející jaro a léto NILA nabízí jak její ploché varianty pantoflů a sandálů, tak páskové boty na širokých podpatcích.
Matt & Nat
Kanadští Matt & Nat si vydobyli své místo ve světě módy jako průkopníci stylových doplňků z veganské alternativy kůže, schválené organizací PETA. Název značky vychází ze slov „material“ a „nature“, z přírody čerpá značka inspiraci pro návrhy produktů, ať už jde o barvy, nebo struktury. Její výroba pracuje s udržitelnými materiály, jako je karton, korek a recyklovaný nylon či nově také pneumatiky. Podšívky jsou vyráběny z recyklovaných PET lahví. Přírodní tóny béžové, černé a šedé v aktuální kolekci příjemně rozjasňuje pastelově růžová a modrá barva.
Swedish Hasbeens
Když Emy Blixt ve staré továrně na jihu Švédska našla tři stovky originálních dřeváků ze 70. let, zrodil se nápad vyrábět nové modely i kultovní značka Swedish Hasbeens, která se drží hesla „Lepší boty pro lepší svět“. Dbá na výběr kvalitních materiálů i na ekologickou a etickou stránku výrobního procesu. Všechny komponenty se vyrábějí ručně v evropských továrnách s dlouholetou tradicí.
Gray Label
Pod nizozemskou oděvní značkou Gray Label určenou dětem přibližně do osmi let navrhuje designérka Emily Gray. Oděvy tvoří s přesvědčením, že dětská móda by neměla určovat identitu těch nejmenších, ale naopak jim ponechat prostor pro to, kým jsou. Potrpí si tedy na nadčasové, čisté, většinou unisexové střihy a tlumené barvy jako alternativu ke křiklavým potiskům.
Značka používá jen kvalitní materiály ze 100% organické bavlny nesoucí známku GOTS. Příjemný úplet s minimem švů letní kolekce nabízí ve světle meruňkové, tmavě modré a šedé.
Play Up
Portugalská rodinná značka Play Up pracuje s prvotřídními přírodními materiály, jako je bio bavlna a len (certifikované Standard 100 by Oeko-Tex). Zemité barvy se mísí s jemnými abstraktními i přírodními motivy.
Na aktuální kolekci se podílela umělkyně, hrnčířka a maminka čtyř dětí Anna Westerlund, inspirace pro dekor tak vychází z keramických vzorů. Annina ručně vytvářená keramika rovněž souzní s ekologickým uvažováním o designové produkci, přičemž již byla vystavena např. v prestižním newyorském muzeu moderního umění MOMA.