0 ks
Hlavní stránka  >  Press  >  Prodejny NILA se opět otevřely zákazníkům a novým příležitostem
nila-karlin-10.jpg

Prodejny NILA se opět otevřely zákazníkům a novým příležitostem

 

Praha 29. 4. 2020 – Po šestitýdenním omezení prodejů pouze na online a servis objednávek skrze bezkontaktní okénka prodejny NILAstore a NILAdaily 27. 4. 2020 znovu otevřely své dveře. Obchody NILAkids je budou následovat 4. 5. 2020. Hlavně díky loajální zákaznické bázi mohou majitelé NILA, Eva a Pavel Urbanovi, s vděčností hovořit o „úspěšném překonání“ uzavření poboček a nastartovat projekty, jež mají přispět k úplnému zotavení nejen jejich podnikání. Těšit se tak lze například na spolupráci za zvýhodněných podmínek pro lokální značky, podcasty a další novinky z kolekcí pro letní sezonu 2020.

Období od 14. 3. 2020 do částečného rozvolnění vládních opatření proti šíření koronavirové infekce NILA překlenula sice s přibližnou ztrátou 1 mil. Kč na marži z prodejů, ale bez podstatnějšího poklesu tržeb oproti původnímu plánu. Nezanedbáním digitální komunikace a vhodně zvoleným sledem online akcí se jí podařilo převést většinu návštěvnosti kamenných poboček na e-shop, aniž by se musela uchýlit k drastickým slevám. Ty ostatně nejsou v souladu ani s konceptem pomalé módy, pro který se právě na NILA zákazníci s důvěrou obracejí. Z oficiálně dostupných podpor si rodinná firma zažádala o půjčku v programu Covid Praha.

Vzedmutá vlna podpory od loajální klientely a spřízněných influencerů, na niž měla mimo jiné příznivý vliv také iniciativa #malynakupvelkapomoc, umožnuje NILA do velké míry dostát obchodním i lidským závazkům vůči dodavatelským značkám v její „rodině“. Zakladatelka a majitelka NILA, Eva Urbanová, dodává: „V rámci ‚slow fashion‘ funguje jak obecně, tak mezi prodejci a dodavateli silná solidarita na rozdíl od ‚fast fashion‘, kde velké řetězce své objednávky bez zaplacení ruší a neodebrané zboží se hromadí ve skladech v zemích třetího světa.“

V květnu NILA plánuje spustit pop-up prezentace českých a slovenských designérů a značek. Ti představí své zboží v šestitýdenních cyklech v karlínské prodejně za pro ně zvýhodněných podmínek. NILA si tak v době, kdy není možné pořádat hromadné prodejní akce, dala za cíl pomoci těm, kteří spolu s ní sdílejí hodnoty ekologické a eticky zodpovědné produkce výrobků. Zároveň nevylučuje možnost, že se z dočasných spoluprací stanou trvalé. Na své karlínské adrese chce do prodeje uvést první zhruba pětici značek v polovině května.

Období omezení NILA využila také k testovacímu spouštění nového podcastu a dalších forem komunikace se zákazníky, třeba prostřednictvím aplikace IGTV a live stream videí. S tím přichází i změna týkající se pravidelných NILAnights. Večerní setkávání a debaty nahradí čerstvě vzniklý podcast, jehož dramaturgický plán rovněž počítá s přizváním inspirativních osobností. Majitelé zároveň předpokládají, že utlumení návštěvnosti prodejen bude pokračovat i přes léto. Tuto dobu tak chtějí využít k rozvoji e-shopu, na jehož redesignu se již pracuje.

Eva Urbanová v současných událostech okolo pandemie zároveň vidí příležitost k pozitivní trvalejší změně v módním průmyslu: „Očekáváme revizi byznys modelu rychloobrátkové módy a příklonu k větší smysluplnosti. Dopad bude jistě mít na nákupní procesy v situaci, kdy většina veletrhů a fashion weeků byla zrušena či odsunuta. Je pravděpodobné, že dojde k časovému posunu klasických sezon, který se může promítnout i do příštího roku. Předpokládáme, že v kolekcích uvidíme větší poměr „stálých“ (carry-over) stylů, což vítáme. Nastane příklon k lokálnějším (evropským) produktům, přičemž však nelze zapomínat, že móda je z principu vždy globální byznys (bavlna se v Evropě nepěstuje), a vliv pandemie proto bude obrovský s ohledem na možné postižení klíčových oblastí pěstování surovin a výroby. Na straně zákazníků lze očekávat akceleraci posunu k ekologickým a eticky vyráběným produktům, větší střídmosti a nadčasovosti na úkor okázalosti. NILA tento směr dlouhodobě podporuje, a ač nikoliv záměrně, s ním jde i barevný trend nadcházející sezony. Na podzimní paletě budou různé odstíny slonové kosti – což zahrnuje práci s nebarvenými materiály, ať se jedná o bavlnu, nebo vlnu –, odstíny hnědé, především čokoládová, mechově zelená, kobaltová i námořnická modř nebo oblíbený odstín mauve.“

_j190406.jpg

Letní módní novinky, které právě míří do NILA

 

Když už cestovatelské plány na letošní léto nevyjdou dle nejlepších představ, zákaznice NILA si budou moci udělat radost novými modely z kolekcí SS20 od značek z různých koutů Evropy. Lze se těšit například na dámské sandály tradičně řemeslně vyráběné barcelonskou značkou Beatriz Furest. Sortiment oděvů nákupčí rozšiřují výběrem z letních kolekcí Nudie Jeans Co., Masky, Marimekka, Beaumont Organic či dánské rodinné firmy McVERDI.

NILA letos nově uvádí mladistvější linii McVERDI nazvanou September|20, kterou navrhuje dcera zakladatelky značky Lotte Honoré, Juliane Honoré. Je inspirovaná ženskostí módy 50. a 60. let, filmovými hrdinkami této éry a bezstarostností. Rozhovor s Lotte a Juliane nejen o tom, jak vznikají autorsky navržené látky pro modely McVERDI a že jejich šaty dokáží obstát jak při práci na zahradě, tak ve městě, si můžete přečíst na blogu NILA.

 

  • Kožené sandály Rogers, Pastora a Manta, Beatriz Furest, vše 3590 Kč

  • Lněné kraťasy, Beatriz Furest, 3190 Kč

  • Mušelínová halenka, Beatriz Furest, 2490 Kč

  • Mušelínové sukně (různé barvy), Beatriz Furest, 3290 Kč

  • Šaty Kobe s širokými ramínky ze lnu, McVERDI, 5690 Kč

  • Šaty Tivoli z kostičkované mačkané bavlněné gázy (September|20), s bavlněnou spodničkou a páskem, McVERDI, 6690 Kč

  • Šaty Karla z různobarevné bavlněné tkaniny inspirované Japonskem (September|20), McVERDI, 6690 Kč

  • Bunda Bettina z koženého nubuku (z kozy), bez podšívky s rukávy podšitými recyklovaným polyesterem, Nudie Jeans Co., 9990 Kč

  • Džíny Straight Sally v provedení summer soul, biobavlna a elastan, Nudie Jeans Co., 3590 Kč

  • Oversized biobavlněné tričko Tina, Nudie Jeans Co., 1490 Kč

  • Klobouky „bucket hats“ z biobavlněného kanvasu, Nudie Jeans Co., 1790 Kč

  • Šaty Mila z proužkovaného biobavlněného popelínu, Maska, 4790 Kč

  • Lněné šaty Andreia-May, Beaumont Organic, 6690 Kč

  • Biobavlněné šaty Marissa v medovém odstínu, Beaumont Organic, 2990 Kč

  • Top Carlotte, 2990 Kč / kalhoty Evora, 2690 Kč / tunika Dylla, 3990 Kč z biobavlněného mušelínu, určené na spaní, domácí lenošení, ale i volný čas, Beaumont Organic

  • Zelenkavé vzorované šaty Tulsi z ručně tištěné biobavlny, Beaumont Organic, 4890 Kč

  • Bavlněné šaty Piiri Pieni Unikko s květinovým vzorem, Marimekko, 5590 Kč

  • Bavlněný overal Remakka Rakastaa Ei Rakasta s květinovým vzorem, 7490 Kč

V případě jakýchkoliv dotazů prosíme neváhejte využít kontakt na naše PR zastoupení:

Michaela Nováková, +420 736 168 373, michaela@artspeakpr.com

Olga Bureš Vrbíková, + 420 734 704 246, olga@artspeakpr.com